Julen og en del forberedelser nærmer sig

I torsdags havde jeg Villiam hjemme pga roskildesyge.. han bad om at få æblegrød på sin havre grød... Jeg samlede de absolut sidste æbler som lå på plænen kogt dem med en vanilje stang. Dette var lige hvad der skulle til for Villiam.

Jeg kogte så meget/ mange at der var til æblekage os. I min æblekage kommer der os syltede ferskner men lidt af deres sirup/lage fra dåsen. Det smager så dejligt da æblerne er syrlige og fersknerne søde...

Mette Blomsterberg har da ikke levet forgæves ;o)... Jeg har samlede det hele i portions glas
Min kage rasp er lavet af havregryn og i dette tilfælde kokosmel og hakkede mandler. En varm pande med smør og sukker/ sirup på og så på med resten og det skal lige blive gyldent... det lægges på bagepapir.....

Hjemmelavet rødkål... der er lavet så meget at der er til julen og til fryseren.....


Så kom der lys i vores juletræ som jeg har hentet/køb hos vores nabo som laver mange juletræer. De hedder Joans og Karin på Enggaarden. Deres juletræs salg starter i næste weekend.

Jeg er meget glad for lys på træer og det er ikke kun mig som elsker det det gør ungerne os...Vi har hver år et lille tykt juletræ til at stå i en potte på vores gårdsplads.

Julen er glædens fest.......

Kommentarer

Populære opslag