Glögg på rose' vin - så engelne synger

Min første hjemmelavet gløgg, da jeg ikke lige har kunne finde en opskrift på gløgg uden rødvin da det ikke lige er min smag. Var på besøg hos veninde som os er kok og kan det der med at bare smide noget ned i en gryde og så smaget det bare vidunderligt, hun havde lavet denne... kan jeg få en opskrift ? spurgte jeg... øh du kan få at vide havde der er putte i og ca hvor meget.
Her er så opskriften jeg har lavet min på.

1 l rose Vin
2 L Æblemost
1 stk sød appelsin - Skæres i skiver
1/2 håndfuld kardemomme kapsler
ca. 6 stk stjerneanis
4-5 pinde kanel
lidt sukker og citon efter smag.
Alt dette koges op.derefter skal det så trække i ca. 2 dage koldt.
Serveres med mandels splitter og rosiner

Smager som englene synger syntes jeg
 

Kommentarer

Populære opslag